Sponsor av Villmannsliv

Sponsor av Villmannsliv
Sponsor av Villmannsliv

tirsdag 17. desember 2013

Kvelerstikk:

Kvelerstikk:
 
Denne knuten er det viktig å kunne. Jeg bruker den rett som det er i heimen, og selvsagt ofte når jeg er på tur. Kaffe er obligatorisk på tur, og som oftest kjøper jeg kaffeposer som jeg slenger ned i den tette pakksekken. Når kaffeposen først er åpnet kommer denne knuten til sin rett. Den låser godt og er nesten umulig å få opp igjen. Er knuten slått med ei god tynn snor er det lettest å skjære den opp. Den løsner lettest ved at du kapper den øverste tråden i knuten. ( vist under )
 
Knuten kan også brukes til f.eks å feste flisete tamper på et tykkere tau, eller som en slags slangeklemme på en slange osv...
Knuten er praktisk å kunne, og når jeg tenker meg om, så har jeg faktisk brukt denne til å lage ekstra bardunfester på teltet. Jeg slo da knuten direkte rundt teltduken og laget så ei løkke i tampen til pluggen. Det holdt i massevis....
 
 

Slå først en dobbel halvstikk. Så tar du tampen og fører under den første halvstikken du slo. Stram til. Vips, ferdig knute!


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar