Sponsor av Villmannsliv

Sponsor av Villmannsliv
Sponsor av Villmannsliv

søndag 22. desember 2013

Fisketur til Skjoldastraumen, Tysvær:

Fisketur til Skjoldastraumen, Tysvær:
 
 
Her har jeg gravd frem noen gamle bilder fra en fisketur til Tysvær, Rogaland. Om jeg ikke husker helt feil, så heter vannet Måvatn. Det ligger i Skjoldastraumen i Tysvær kommune. Vannet ligger på 243 meters høyde og er lett å gå til. Det er fin vei/ sti stort sett hele veien.
 
Dette var en av høstens siste fisketurer det året. På turen hadde jeg selskap av min gode venn og tidligere arbeidskollega Frank Bergtun, og hans sønn Kristoffer. Begge ihuga sportsfiskerar.
Jeg husker ikke om vi fikk fisk på turen, men jeg husker det var kaldt og rått, slik at vi slet med å få fyr på bålet...vises på bildet med all røyken.
 
 Det er artig når jeg kommer over slike gamle bilder. Det vekker minner i ei ellers så mørk og stille stund her oppe i nord. Heldigvis har sola snudd, og det går imot lysere tider. Jeg gleder meg til alle turene jeg skal på i det nye året.
 
 








Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar