Sponsor av Villmannsliv

Sponsor av Villmannsliv
Sponsor av Villmannsliv

torsdag 5. april 2012

Test av Tubbs Journey truger:

Test av truger:

Test av Tubbs: Journey truger.

Disse trugene har jeg brukt gjennom årets vinter. De har blitt brukt til jakt, samt toppturer og diverse småturer. Siden jeg ikke har andre truger selv, har jeg brukt flere modeller i andre sammenhenger. Det er disse jeg trekker konklusjonen ut i fra når det gjelder denne testen.

Trugene er kjøpt på XXL, og kostet rundt 1500 kroner.
Trugene er av størrelse "30", og er beregnet for vekt opp til 110 kg. Jeg tenkte at disse ville passe fint til meg med en sekk på ca 25/30 kg. Jeg har prøvd dette, og burde kanskje valgt en størrelse større. Altså størrelse "36"

Fordeler:

- Liten vekt
- Billige i innkjøp
- Gode å gå i, god bevegelsesfrihet
- Hælløfter, bidrar til å lettere gå opp bratte bakker
- Funksjonelle festeinnretninger ( bedre enn de andre modellene jeg har prøvd)
- Godt grep til bakken


Ulemper:

- Litt dårlige i bratte nedoverbakker
- Litt usikker på slitestyrken?
- 30 kg på ryggen ble for tungt for trugene, vanskelig å gå med....(bruk heller pulk)

Konklusjon:

Gode jakt- truger som også fungerer fint til toppturer uten for mange kilo på ryggen...
Trugene passer fint til å ha med i leiren. Alt i alt en god truge som jeg kan anbefale!!
Godt kjøp!











1 kommentar:

  1. Hei Jens
    Flotte bilder og tester.
    Fant ein fin turting så kansje hadde passet deg på dine lange fine eventyrer.

    http://www.finn.no/finn/torget/tilsalgs/annonse?finnkode=33216381

    Test denne å legg ut kommentar :)

    Hilsa budeiå og jentå

    Mvh Sten og Gry

    SvarSlett