Sponsor av Villmannsliv

Sponsor av Villmannsliv
Sponsor av Villmannsliv

søndag 10. november 2013

Test av Grower's cup kaffe:

Test av Grower's cup kaffe:
 
 
Jeg må si det var med skepsis jeg tok med meg disse kaffeposene på tur. Jeg tar meg selv i å være ganske konservativ til tider. ;)
Kaffeposene fikk jeg tilsendt fra Hektapåtur, som er min sponsor det neste året. Kaffen har jeg bare testa ut for meg selv. Jeg har også planer om å servere gjester denne. Resultatet av det forsøket kommer jeg tilbake til om ei stund.
 
Så, tilbake til kaffetesten. Kaffeløsningen består av en vanntett papirbeholder. Ikke så ulik innpakningen til Real turmat posene. Det er et eget filter inne i beholderen. Kaffen er av type Ethiopia. Dette er nytt for meg.
 
Først må det fjernes en forsegling på posen, før det kan tilsettes vann. En halv liter for å være korrekt. Så er det bare å vente i 8-10 minutter. Dette står enkelt beskrevet på baksiden av forpakningen. Pakningen har en "åpne/lukke" funksjon som er lik den på de andre turmat posene.
 
Normalt sett bruker jeg kokekaffe og bål når jeg er på tur, men på grunn av at mørket kommer så raskt for tiden, valgte jeg i dag gassbrenneren...
 
Selv om pakkene jeg fikk tilsendt var utgått på dato, ble jeg positivt overasket over smaken!
 
 
Fordeler:
 
-  Et oppkok av vann kan brukes til mat og kaffe. (litt som frysetørket kaffe, men bare mye bedre)
-  God på smak (faktisk noe av det beste jeg har prøvd av kaffe tidligere)
-  Lettvint
-  Brennbart etter bruk
- Lett (ca 26 gram )
 - Ingen kaffepartikler i kaffen
 
 
Ulemper:
 
-   Pris vet jeg ikke, men helt sikkert dyrere enn kaffe kjøpt på Rema
-  Blir tung etter bruk. Spesielt om du er en gramjeger og må dra med deg avfallet videre.
-  Blir litt fort kald i posen 
 - Litt dårlig å tømme fra. Det er lett å søle.
 
 
Konklusjon:
 
Prinsippet fungerer bra. Det smaker godt, og jeg er i det hele tatt fornøyd. Jeg kommer nok til å sjekke ut om det er andre varianter og smaker på markedet. Artig med litt variasjon i turlivet. Jeg kommer nok ikke til å ta med meg disse på de lengste turene, men på småturer så absolutt.
Produktet anbefales !
 
 
 
 
Bildene ble litt uklare på grunn av fuktighet på kameraet.

 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar