Sponsor av Villmannsliv

Sponsor av Villmannsliv
Sponsor av Villmannsliv

søndag 24. november 2013

Inn i granskauen:

Båltur :
 
I går tok jeg meg en tur inn i granskogen. Meningen med turen var rett og slett å slappe av og fyre bål. Jeg kjørte hjemmefra rundt 10.00. Tenkte at da skulle jeg ha mer enn nok tid foran bålet før mørket kom. Det skulle imidlertid vise seg at gåturen inn til plassen ville ta en del mer tid enn beregnet. Jeg trodde at det bare var moderate mengder med snø her, slik som hjemme. Nesten en halv meter var det enkelte plasser, spesielt innimellom gresstuene. Gåturen var slitsom. I tillegg har jeg en forkjølelse i kroppen som ikke vil slippe taket.
 
Jeg fant så mye fin ved her, at jeg valgte å være på plassen noen timer etter at mørket kom. Vinden blåste opp utpå ettermiddagen, og det begynte å snø noe voldsomt. Jeg satte opp duken. Den pleier jeg nesten alltid å ha med meg på slike turer. Kaffe å fruktsuppe gjorde kvelden koselig foran bålet. Godt og varmt hadde jeg det og ;)
 
Turen hjem var ikke fullt så koselig. I stump mørke med hodelykta på full guffe, klarte jeg nesten ikke å se hunden som gikk foran meg. Jeg måtte følge de gamle sporene mine for å ha retningen hjem. Enkelte plasser var sporene snødd helt igjen. Det er godt man da har en hund med god luktesans til å gjøre jobben
 
 


 

2 kommentarer:

  1. Kjekt med slike småturer for å koble litt av. Godt du kom deg helskinnet hjem igjen i uværet.

    SvarSlett
  2. Ja. Alle trenger vel litt tid for seg selv innimellom, for å hente seg inn litt...Det er godt at bikkja har god luktesans. Han gikk rett på sporet hjem igjen.....

    SvarSlett