Sponsor av Villmannsliv

Sponsor av Villmannsliv
Sponsor av Villmannsliv

torsdag 21. november 2013

Test av Crispy Hunter Fjellstøvel:

Test av Crispy Hunter Fjellstøvel:
 
 
Disse skoene har jeg testet ut i godt å vel to år nå.. De har vært med på de aller fleste turene mine de siste årene. De fikk seg en ilddåp på turen til Øvre Anarjohka. Da gikk jeg to uker med vann opptil knærne. Ellers så har jeg ikke fått noen gnagsår av skoene. Det må sies at de er særdeles lette å gå inn. Jeg er nesten fristet til å si at de ikke trengtes å gå inn i det hele tatt. Skoene har gode løsninger, og er lette å få på selv om de er frosne. Pløsen dras lett frem om man trenger mere plass.
 Hempene fungerer godt.
Prisen på skoene er noe høy. Jeg mener jeg betalte rundt 3300,- for noen år tilbake. Crispi Hunter er Crispis toppmodell innen jaktstøvler.

Litt mere info :
 
GORE-TEX-membran med GORE-TEX Ultimate fôr mot foten som er meget slitesterkt, faktisk 10 ganger mer slitesterkt enn de øvrige GORE-TEX-alternativene. I tillegg har denne A.B.S.S. som er et spesielt polstringsmateriale som alltid vil være fyldig og gi optimal støtte. Systemet skal visstnok også øke komforten.
 
Vibram Super Grip yttersåle m/superlett poro mellomsåle, som gir god demping og isolasjon. Skoene har uttagbar komfort innleggsåle i AIR MESH, med aktiv carboner. Dette hindrer lukt og tørker raskt. Avansert bindsåle i nylon med stålflex ribber, sikrer god torsjonstivhet, og komfortabelt riktig flexpunkt.
 
Crispi Hunter har gjennomprøvd, romslig lest for norske føtter. Overdel i 3,0 mm. av det beste fullær. Topp-polstring og pløse, innside/utside i ekte fullær. Testet for Gore pusteegenskaper. Gummikalosjering rundt hele støvelen som gjør at slitasje på læret minsker. Kraftige nye kroker og maljer.
Str.: 38-50
Vekt: 1020 gram
Farge: Sort
 
 
Fordeler:
 
-  God kvalitet
-  Fremdeles relativt vanntette
-  Lette å komme oppi. Selv om er frosne.
-  Gode hemper
- Behagelige å gå i, stabile og god støtte.
 
 
Ulemper:
 
-  Tunge. Mine veier ca 1,5 kilo per stykk i str 46.
-  Prisen
-  Sålen blir glattere mot underlaget etter at den er slitt litt.
-  Tørker utrolig sent om de blir våte. Og det blir de etter hvert!
-  Får ikke det med vond lukt helt til å stemme.....;)
-  Det oppleves litt vanskelig å tre snøringene etter ei stunds bruk. Spesielt i de nederste ringene.
 
 
Konklusjon:
 
 
Det er egentlig ikke så mye mer å si enn at dette er skikkelige gode sko som jeg kan anbefale. Det som trekker mest ned, vil jeg si er vekten på skoene. Tåler du den og vil ha sko Gore Tex, er det ingenting i veien for at du skal kjøpe disse skoene.








Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar