Sponsor av Villmannsliv

Sponsor av Villmannsliv
Sponsor av Villmannsliv

lørdag 9. november 2013

Test av Arc'teryx skall jakke:

 
Test av Arc'teryx skall jakke:
 
 
Jeg kjøpte denne jakken for godt og vel to år siden. Den er av typen AR og har Gore Tex Pro Shell som membran. Prisen var på den tid omkring fem tusen, noe som er i meste laget for ei jakke. Jakken har blitt brukt på utallige av mine turer de siste årene. Både vinter og sommer.
 
Under armene er det gode glidelåser for lufting. På brystet er det også gode lommer på begge sider. Alle glidelåser har hemper for enklere betjening med hansker/ votter. Alle glidelåser er av type Ykk og er vanntette.
Jakken har en stor og romslig hette som har gode innstrammingsmuligheter rundt hals, samt i nakke, og i bakkant for justering av lengden fremover. Jeg savner fleksibel streng i hetten.
Rundt armene er det borrelåsinnstramming som fungerer bra. Jakken har også en romslig innerlomme som er lett å komme til. På vestre armen er det en liten lomme som jeg bruker til mobiltelefonen.
Jakken har lang rygg og innstramming rundt midjen.
 
 
Fordeler:
 
-  Lett
- Kjempebra kvalitet
-  Slitesterk
-  God passform
-  God romslig hette
 -  Gode glidelåser med hemper
-  God vanntetthet ( har ennå til gode å bli våt i denne )
 
 
Ulemper:
 
 
-  Dyr
-  Tilgjengelighet (vanskelig å få tak i )
-  Streng i hetten
 
 
 
Konklusjon:
 
 
Denne jakken har blitt min nye favoritt. Jeg bruker den i skogen og i fjellet. Den er solid og lett. Den fyller rett og slett alle mine krav til ei god ytterjakke. Jeg kan anbefale denne på det aller varmeste!!
Du kommer helt sikkert til å bli fornøyd.
Løp å kjøp!
 
 
 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar