Sponsor av Villmannsliv

Sponsor av Villmannsliv
Sponsor av Villmannsliv

mandag 7. mai 2012

Dagstur til Olderfjord:

Olderfjord:

En av helgens turer var til Olderfjorden. Dette er en plass jeg har sett meg ut for lenge siden. I fra parkeringsplassen så denne plassen snøfattig ut, og jeg trodde det var like lite snø her som i resten av Lofoten. Her tok jeg skammelig feil gitt! På det meste var det nært på 1,5 meter snøskavler langs elva. Jeg er glad vi tok med oss trugene. Egentlig tok vi de med for at vi skulle gå over passet i bakgrunnen.
Elva snirkler seg gjennom dalen, og skal visst huse rikelig med fisk ut over sommeren. Jeg hadde stanga med, men det var for lite vann og for mye snø i kantene.
Denne dalen er en perle! Akkurat slik jeg liker det...Her skal jeg tilbake så fort snøen er borte.





Siste rest av isen på fjorden er i ferd med å løses opp.



Joar nyter utsikten.


Svartkjelen er alltid med. Her var turens rast. En flott solhule med le for vinden...

Flott elv. En av de sjeldne!

Bålkos er obligatorisk på mine turer!!!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar