Sponsor av Villmannsliv

Sponsor av Villmannsliv
Sponsor av Villmannsliv

onsdag 27. juni 2012

Svolværvanna:

Svolværvanna:

Jeg har hørt at sjørøya går opp i disse vannene rett før sankthans. Med nytt fiskekort og en solid bit med optimisme (som vanlig), bar turen til svolvær. Planen var å bruke hele dagen i disse to vanna. Vannene henger nemlig sammen via en liten trang kanal. Det er en fin hengebro over kanalen. Dette er en av de viktigste rekreasjonsområdene for folk i Svolvær og omegn. Innerst i det innnerste vannet er det en liten kraftstasjon. Plassen er fin, men ikke helt optimal pga alle høyspent linjene som går på kryss og tvers i området.....

Etter nitidig fiske fikk jeg endelig det jeg kom for. En sjørøy bet på. Fisken var liten, 200- 300 gram. Ellers er vannene kjent for stor fisk i perioder. Både røy, sjøørret og laks går opp elva. Jeg hadde selvsagt en mye større fisk på, men som vanlig når en ikke har vitner til stede mistet jeg den rett før den kom til overflaten.....










2 kommentarer:

  1. Fantastisk! Er det mye snø i fjellene i lofoten enda?

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, når en kommer litt i høyden. det er ikke alle vanna isen har gått på enda....

      Slett