Sponsor av Villmannsliv

Sponsor av Villmannsliv
Sponsor av Villmannsliv

søndag 26. januar 2014

Isfisketur til Vervatnet:

Isfisketur til Vervatnet:


Etter ei hard natt på jobb er det alltid godt å komme seg tidlig ut å lufte kroppen litt. Det er sikkert ikke alle som er enig med meg der, men når sant skal sies så sover jeg generelt dårlig når det er lyst ute. Da synes jeg det er mye bedre å komme seg ut litt. Få litt ro og fred. Slik at hodet får roe seg etter nattarbeidet.
Været er ennå strålende i Lofoten, så da er det bare å hive seg i fjellstøvlene å komme seg til fjells ;)

Vervatnet ligger bare ett steinkast fra huset mitt, men området er ikke mindre pent for det. Her oppe er det lite folk, og jeg finner fort roen.

Isfiskeutstyret er obligatorisk i sekken for tiden. Det følger alltid med. Jeg prøver meg i 5-6 hull, før jeg kapitulerer i det mørket kommer sigende på, sånn i 4 tiden. Jeg ser mye fisk, men ingen som er villige til å ofre livet denne kjølige vinterdagen. Det er kalt her oppe. Gradestokken viser -8, og i tillegg er det en kald bris i fra nord.


Flott rekreasjonsområde!



Vervatnet i sine nydelige omgivelser.


 
 

 
Frosten i bakken gjør det lett å ta seg frem i fjellet.

Kaldt, men deilig. Det er slik jeg liker det. Frost, minusgrader og blå himmel.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar