Sponsor av Villmannsliv

Sponsor av Villmannsliv
Sponsor av Villmannsliv

tirsdag 28. januar 2014

Isfisketur med bålkos:

Isfisketur med bålkos:
 
 
Sist fredag tok jeg eldste jenta med meg på isen. Vikjordvatnet er navnet på vannet denne gangen. Jeg har vært her før. Opptil flere ganger. Jeg har som regel fått mye småfallen fisk her, både røye og ørret. Tenkte at dette vannet ville være fint for Lovise for å få sin første fisk på isen. I tillegg er det kort vei for henne å gå.
 Men nei da. Det ble lite fisk på oss også i dette vannet. Det blir ofte slik når en har 5 åringer med seg på tur, at fiskeøktene blir korte. Hun ble fort lei. Vi bestemte oss heller for å ta en pause fra fiskingen til fordel for et bål.
 
Vi fant oss en fin bålplass med utsikt ut over vannet. Her lå vi lenge å prata, og drakk kakao i varmen fra bålet.
 
 I det vi pakket sekken og skulle til å gå, sier Lovise: "pappa, når skal vi gå på tur neste gang?"
 
Det er kjekt å vite at ungene liker seg på tur. Det blir nok ikke lenge til neste gang, tenker jeg:)
 
 
Bålplass av de sjeldne.

Lovise er ivrig med stanga. Så lenge det varer....
 

 
Litt av det jeg drar med meg på isfisketur...



Far og datter koser seg i finværet.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar