Sponsor av Villmannsliv

Sponsor av Villmannsliv
Sponsor av Villmannsliv

lørdag 25. januar 2014

Isfiske under nordlys og fullmåne:

Isfiske under nordlys og fullmåne:
 
 
Sist uke var jeg ute på flere turer.  Dette er den første rapporten av flere. Alle med isfiske som formål. Turen jeg viser bilder fra her, var veldig spesiell med det flotte nordlyset som lyste opp isen. I tilleg var det fullmåne, så dette var en kveld av de skjeldne J
Siden det enda blir tidlig mørkt om kveldene, er det om å gjøre å benytte seg av de få timene man har av dagslys. Det er ikke alltid jeg klarer det. Ei god hodelykt gjør også jobben. Turene blir ikke de lengste på denne tida av året, men turaktiviteten opprettholdes. Det er det viktigste.
Vinteren er jo den fineste årstiden å være ute på nattestid. Klarer man å kle seg godt, og med godt lys, og kanskje et bål, så har man det som plommen i egget. Legg merke til den store parkasen jeg har på meg. Den holder meg varm langt ned på den blå gradestokken... På denne turen var det 13 kalde. Det er kaldt å sitte stille fem timer i strekk da.... Litt aktivitet ble det. Hullene måtte jo bores. Og de blir det fort mange av på en slik tur som dette.
 
Selve vannet er en plass jeg har vært før. Riktig nok om sommeren, men jeg vet det er fisk her, og mye fisk. Det skulle vise seg som jeg fryktet, at ørreten var småfallen. Det ble med den ene småtassen på snaue 200 gram.... Jeg hadde mye kontakt med fisk, men ingen var interessert i det kunstige agnet som jeg var nødt til å bruke. Gulp sine kunstige maggot- etterligninger fungerer ikke like godt som "the real deal". Noe jeg har skaffet meg i ettertid, og har liggende til de neste turene.
Isen her var på omkring 30 cm tykk. Tykk nok i massevis....
Jammen er det fint her i nord!!!
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar