Sponsor av Villmannsliv

Sponsor av Villmannsliv
Sponsor av Villmannsliv

torsdag 30. august 2012

Olderfjord og Botntinden:

Botntinden og Botnvatnet:
 
 
For noen dager siden gikk jeg en tur til Olderfjorden. Målet for turen var egentlig Botnvatnet. Jeg var og er fremdeles nysgjerrig på hvordan det ser ut rundt det vatnet. På denne turen kom jeg meg nemlig ikke frem. Det var lavt skydekke og derav fuktig og sleipt underlag.
Etter en strabasiøs tur opp lia og steinura valgte jeg snu bare 500 hundre meter fra vatnet. Jeg anså det som uforsvarlig å fortsette videre i dette terrenget alene.
 
Valget av ruten opp lia kunne godt vært bedre. Jeg valgte nemlig å sluke høydemetrene lenger nede i dalen for så å kunne kruse pent og rolig over skaret. Valget medførte at jeg måtte bryte meg frem i meterhøyt kratt og ormegress. Kryssingen av steinura på bildet nr 2 ovenfra gikk heller ikke smertefritt. Midt i steinura gikk et lite ras og jeg måtte springe til siden for ikke å havne i evigheten.
 
 
Herfra til bilen er det 9 km. Bilen står ca midt på den fjorden du ser på bildet.
 
 
 
Farlig steinur!
 
 
 
 
På veien opp lia kom jeg over flere liggeplasser til elg.
 
 
 
 


Mye molter på turen
 
 
 
 
 

 
 

Dårlig bilde, men elgen viser seg såvidt midt i bildet.

2 kommentarer:

  1. Må vara ein hest det der!

    SvarSlett
  2. Hehe. Det holde visst ikkje barra å kjøpa seg nye kikkert. Du må nok sjekke brillene o... ;)

    SvarSlett