Sponsor av Villmannsliv

Sponsor av Villmannsliv
Sponsor av Villmannsliv

tirsdag 29. oktober 2013

Utdalsvatnet:

Tur til Utdalsvatnet:
 
Ute på Eggum i Vestvågøy kommune er det et lite vann med navn Utdalsvatnet. Vannet er forholdsvis lite og det ligger fint til inne mellom fjellene som omkranser dalen. Havet kommer rett inn på Eggum, så det kan være mye vind her til tider.
 
Denne korte turen tok vi i slutten av august. Jeg var lei av malingsarbeid og snekring, og behøvde å komme meg ut i marka en tur. Det var meninga jeg skulle prøve fiskelykken i vannet. Jeg fikk noen "småpinner" den lille tiden jeg prøvde stanga. Fant fort ut at det var artigere å være med jentungen. Har en aning om at vannet er overbefolka av småtasser uansett....
 
Lovise var med meg, og vi koste oss her i to fine dager.
 
 
 
Staikaen blir ofte valgt når jeg har ungene med på tur. Da har vi bedre plass, og siden teltet har to innganger er det mere praktisk også.


 
 Den ene koser seg mer enn den andre.....

 

 
Teltplassen er idyllisk, men det er mye sau her til tider....



 
Hemmeligplassen vår. I nærheten fant vi en stor sten som danner en slags hule. Her er det mulig å både gå å stå under tak. Det er artig når vi finner slike plasser. Spesielt artig er det for barna. Hit skal vi igjen.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar