Sponsor av Villmannsliv

Sponsor av Villmannsliv
Sponsor av Villmannsliv

mandag 8. oktober 2012

Min første langtur:

 
Jomfruturen:
 
 
 
Her en kveld gikk jeg gjennom noen gamle papirbilder. Jeg kom over en fin samling med gamle bilder fra utallige fjellturer og diverse. Jeg sorterte ut et lite knippe og scannet de. Tenkte det ville være litt artig med et tilbakeblikk på gamle turer...
Bildene under er fra en 5 dagers tur på Hardangervidda og er fra rundt 2001 sånn cirka. Turen startet fra Røldal og gikk inn til Torehytten og tilbake igjen. Inngen av oss var på dette tidspunktet særlig fjellvante og turen generelt bar preg av dette. Dårlige ryggsekker, dårlig planlegging, nye ikke inngåtte sko og diverse annet preget stemningen. Været viste seg heller ikke fra sin beste side.
 
For noen av oss var denne turen begynnelsen på noe nytt, en brennende lidenskap for fjellandskap og fjellturer var tent. Selv om dette hadde ligget latent hele livet vil jeg vel si at dette var hendelsen som utløste det skikkelig. For enkelte andre ble det med denne turen....
Skal en drive med denne type friluftsliv er en nødt til å like svette, gnagsår, dårlig lukt, regnvær, vind og selvpining generelt....Setter en alt dette til side så er livet, og spesielt friluftslivet herlig!
 
 
 
 
På stien på vei opp fra Røldal.

Rivjernet Tone J, og Hårteigen i det fjerne...(dette bildet har jeg hatt på veggen i årevis. En god del minner er knyttet til dette bildet).

Heidi og Arne Magnus med sin positive innstilling... ;)

Pannekaker har alltid vært en favoritt på turene mine.

Undertegnende til høyre. Arne M til venstre og Tone J i midten.

Kjærringa med staven?





Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar