Sponsor av Villmannsliv

Sponsor av Villmannsliv
Sponsor av Villmannsliv

tirsdag 2. oktober 2012

Gass tips:

Gass tabbe:
 
 
Som sikkert flere av dere villmarkinger der ute kjenner til, så er det flere varianter av gassbeholdere på markedet i dag. Dette fikk jeg så til de grader erfare på vår siste tur til Lomsdal- Visten. Jeg var i utgangspunktet klar over de ulike variantene, men litt slurvenhet kombinert med latskap gjorde at jeg kjøpte beholderen på vei til fjells....Altså dårlig planlegging. Dette er ikke typisk meg, for normalt sett har jeg ordnet opp i slike ting i lang tid i forkant.
Jeg bruker brenneren Omnifuel på mine turer. For dere som kjenner denne brenneren vet at det trengs en gassbeholder med skrutilkobling for å feste gasslangen.
 
Det som var litt spesielt på denne turen var at jeg hadde kalkulert med å basere meg bare på varmmat....Jeg husker ennå hvor flaut det var da jeg dro opp beholderen og prøvde å koble denne til slangen.
Løsningen ble bålfyring til matlaging, samt låne gass hos Frank som heldigvis hadde to små beholdere av rett type! Dette gikk forbausende knirkefritt, selv om det i enkelte partier var lite å fyre bål med.
 
Så neste gang du skal på tur. Sjekk gassbeholderen!!
 
 
 
 

3 kommentarer: