Sponsor av Villmannsliv

Sponsor av Villmannsliv
Sponsor av Villmannsliv

torsdag 2. februar 2012

Forsterkning av turklær:


Jeg har laget meg en ny overskrift, som jeg har kalt Tips & Triks. Under denne overskriften vil jeg legge til en del nyttige ting, som kan være til god hjelp for andre som også skal ut på tur.



Forsterkning av turklær:

Som mange sikkert har erfart, er skallbekledning svært utsatt for slitasje. Spesielt er knær og rumpe utsatt. Jeg kjøpte meg for kort tid siden, en Bergans Rask bukse. Etter bare noen måneder med bruk, merket jeg at knærne allerede var blitt slitt, og buksa tok inn litt vann i disse områdene. Som dere sikkert har forstått så har jo buksa blitt flittig brukt, både i skog og mark. Jeg syns jo at det var litt dumt å investere i ei ny bukse, for buksa var jeg jo i utgangspunktet fornøyd med.

Jeg tok en telefon til Bergans, og forklarte problemet. Det som mange sikkert ikke vet, er at Bergans har et service verksted, hvor man kan få fikset, og eller sydd om Bergans-produkter. Dette var veldig enkelt. Buksa ble pakket ned sammen med en lapp, hvor det stod hva jeg ville at de skulle gjøre. I dette tilfelle ville jeg ha sydd på forsterkninger i fra overkant av knærne, og ned til og med leggene. Samtidig forsterket jeg også rumpepartiet. Servicen var bra, og det tok litt i overkant av av en uke fra jeg leverte buksa til jeg fikk den igjen. For denne jobben betalte jeg, om jeg ikke husker helt feil ca 300-400 kr...

Buksa ble selvsagt litt tyngre, og litt stivere, men det vennet jeg meg fort til. Stoffet som ble brukt, minner om et slags nylonstoff. Norrøna, og flere andre leverandører har også tilsvarende tjenester.





I fra overkant av knærne, og ned langs leggene er buksa forsterket.


Forsterket rumpeparti.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar