Sponsor av Villmannsliv

Sponsor av Villmannsliv
Sponsor av Villmannsliv

lørdag 28. september 2013

Kilvatn i Hamarøy:

 
Kanotur til Kilvatn, Hamarøy
 
 
I sommer har jeg ikke fått tid til noen lengre turer pga av husbygginga. Noen småturer har det blitt. Dette er en langhelg med kano til Hamarøy. Det skulle vise seg å bli en særdeles fuktig affære. Sånn er det å være på tur. Man må ta til takke med det været man får. Så lenge man er forberedt er det artig uansett vær, syns nå jeg.
 
 Med nyinnkjøpt allykano kan jeg tenkte at spenningen over turen var noe over middels for min arbeidskollega. Jeg tror turen gav mersmak og håper vi får flere fine kanoturer sammen.
 
Kilvatnet er et stort vann. Med bilvei helt inn til vannet er det lett ankomst og et flott rekreasjonsområde, spesielt for familier. Vannet har få holmer/ øyer og kan være vindutsatt. Det er mye hytter rundt om kring. Litt for mye for min smak, men for all del et flott område.
 
 
 
 
 
Tarpen var oppe stort sett hele turen. Genialt om man har unger i leiren.
 

 
Bålet er viktig på tur. Det brant store deler av turen. Litt varme er ikke å forakte på en ellers hustrig dag..
 


 
Klassisk måte å fyre opp bålet på. Brukte bare en fyrstikk!
 

 
Med to tarper hadde vi ly over store deler av campen... Tysse brukte en pressenning som tarp. Den fungerte minst like bra som min. Litt tyngre, men på kanotur betyr det ingenting.
 
 
Når Lovise har det gøy, har jeg det gøy!
 
 
Tysse i action med fiskestanga. Det resulterte i en flott ørret på rundt halv kiloen.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar