Sponsor av Villmannsliv

Sponsor av Villmannsliv
Sponsor av Villmannsliv

lørdag 21. januar 2012

Lofoten, mot Linken



Mot Linken:

Jeg gikk meg en tur i fjellet i dag. Nærmere bestemt mot Linken. Linken er en stor radiosender som står plassert midt oppe på fjellet. I dag var det kjempevær med 3 kalde og lite vind. Selv om det er få minusgrader, river kulda i ansiktet. Det er nødvendig å dekke til ansiktet med buff eller lignende. Vanlige hansker er også i grenseland på hva som er forsvarlig. Tovede ullvanter tar jeg med meg neste gang....


Gleder meg til isen legger seg igjen.....


På vei opp mot skaret, Helloshalsen som plassen blir kalt.


Da var jeg oppe.....Turen går videre oppover mot høyre i bildet.







Masse rypespor alle veier, men jeg så ikke en eneste rype.








Snodige isfigurer...




Lite snø på toppen. Utrolig lettgått når det er skare og kaldt.






Her hadde jeg meg en pust i bakken. Trugene ble ikke brukt på turen. Ser du Jerven duken på bildet??










3 kommentarer:

  1. Vakkert!
    Men klare du å få te et bål av dei pjuskene der nord?

    SvarSlett
  2. Det var nå godt å høyra, trur neppe du hadde funnet deg til rette uten bål i marka!

    SvarSlett